woensdag 25 februari 2015

Het Hiernamaals CD 6 De kleine tekenen. Anwar al Awlaki lezing the Hereafter



Bron Engels http://ummibraheem.wordpress.com/2008/03/26/cd-6-signs-19-38/

Nummer 19: Verspreiding van Bloedvergieten
RasoelAllah SAWS zegt, “Er zal een tijd komen wanneer haradj wijdverspreid zal zijn.” De Sahabah vroegen, “Wat is haradj?” De Profeet SAWS zei, “Het is een Abessijns woord (van Habasha) en het betekent moord en doodslag.” [Bukhari]
In een andere hadieth,
Soms gebruikte de Profeet SAWS woorden die niet Arabisch waren. Kharadj is een Abessijns woord, niet Arabisch. Ook gebruikte de Profeet SAWS soms andere accenten, dus niet het Quraysh accent. De stam van Aboe Moesa AlAsh’ari’s sprak bijvoorbeeld met een Jemenitisch accent. In plaats van “al” (te vertalen met de, het of een) zeiden ze “am”. Ze vroegen RasoelAllah SAWS “Is er een beloning voor het vasten?” [De spreker zegt het in het Arabisch om te laten zien hoe de Profeet SAWS soms andere accenten gebruikte] Rasoelallah SAWS antwoordde in hetzelfde accent, door te zeggen “Er is geen beloning voor het vasten wanneer men reist.” Wat wil zeggen, er is een rokhsah (er is een excuus om niet te vasten).
Hier gebruikt de Profeet SAWS het woord haradj. Deze hadieth wil niet zeggen dat moslims tegen niet-moslims zullen vechten. Dat is de indruk die de Sahabah hadden.
In een andere hadieth, overgeleverd door Ahmad, net als die hierboven, vroegen de Sahabah aan RasoelAllah SAWS, “Zal er meer moord en doodslag zijn dan er nu is” De Profeet SAWS zei “Het zal niet om jullie tegen de ongelovigen gaan. Jullie zullen elkaar doden (m.a.w. moslims die moslims vermoorden).” De Sahabah vroegen, “Zullen we bij ons verstand zijn? (Waar zijn onze hersenen dan?)” SobhaanAllah, zie hoe de Sahaba denken. RasoelAllah SAWS zei “Het verstand van de mensen in die tijd zal weg worden genomen. En het zullen lage mensen zijn en ze zullen denken dat ze iets volgen (religie), maar ze zullen niets volgen.” 
In een hadieth van Muslim, zei RasoelAllah SAWS, “Er zal een tijd komen wanneer de moordenaar niet zal weten waarom hij moordt, en de vermoorde niet zal weten waarom hij is vermoord. ” Men vroeg de Profeet SAWS “Hoe kan zoiets gebeuren?” RasoelAllah SAWS zei “Dat zal de tijd zijn van haradj (wijdverspreide moord). Vervolgens zei hij, “Degene die werd vermoord en de moordenaar zullen beide in het hellevuur belanden.” Waarom? Omdat ze allen op hetzelfde uit zijn, nl. elkaar vermoorden.  Degene die vermoord werd had ook moorden in de zin. Dat is een tijd van fitna. Dingen zullen onduidelijk zijn en de ziel zal gemakkelijk worden genomen. Hoewel dat op zich een grote zonde is, moeten we het gesprek tussen Abi Boerdaa en iemand van de Ansaar in het achterhoofd houden:
Abi Boerdaa` zegt, “Ik was ten tijde van Ziyad op de marktplaats, en ik sloeg mijn handen ineen (van verwondering). Een van de Ansaar, wiens vader een Sahabi was, vroeg hem, “Waarom ben je zo verbaasd?” Abi Boerdaa` zei, “Ik ben verbaasd omdat deze mensen dezelfde godsdienst hebben, dezelfde Profeet, dezelfde da’wah, dezelfde hadj, … , en ze vermoorden elkaar. Hoe heeft dat kunnen gebeuren?” Deze Ansaari zei, “Wees niet verbaasd. Ik hoorde mijn vader zeggen dat hij de Profeet SAWS heeft horen zeggen dat Allah ST genade toont aan deze Oemmah, dat ze niet zouden worden gestraft in akhirah, maar hun bestraffing is in dit leven. Dat zal zijn middels moord en beproevingen en problemen en zalaazil (aardbevingen).” Dat wil zeggen dat de zonden van de Oemmah worden weggewist door de dingen die hen in deze wereld overkomen.
Nummer 20:Het inkrimpen van de tijd
In een hadith van Bukhari, zegt Aboe Hurayrah dat RasoelAllah SAWS zei “Als de Dag des Oordeels nadert, zal de tijd inkrimpen.”
RasoelAllah SAWS zei, “De Dag des Oordeels zal niet komen tot de tijd inkrimpt. Een jaar zal als een maand zijn, een maand zal als een week zijn, een week zal als een dag zijn, en een dag zal als een uur zijn, en een uur zal zijn alsof een blad wordt verbrand. ”
Wat wil dit zeggen dat de tijd inkrimpt? Er zijn een aantal interpretaties:

     1. Er zal minder Baraka in de tijd zijn. De tijd zal geen of minder zegeningen bevatten. We zien dat nu al: jaren en dagen gaan voorbij, maar we hebben niets bereikt in die tijd. Onze dagen tellen 24 uren, net als die van Aboe Bakr, ‘Omar en de geleerden, maar we bereiken niet zoveel als zij toen. Bijvoorbeeld Ibn Al Djawzie (een groot islam geleerde) zijn tijd was gezegend. Toen hij stierf telden ze alle boeken die hij had geschreven, en zeiden dat hij gemiddeld 11 pagina’s per dag zou moeten hebben geschreven. [Vergeet niet dat in die tijd het veel moeilijker en tijdrovender was om te schrijven zonder computers en typemachines) Ibn Taymiyyah schreef eens een boek – Beschouwing van Aqiedah (AlAqiedah waasitiyya) – tussen Dhohr en ‘Asr. Dit boek wordt nu op universiteiten onderwezen over een heel kwartaal of zelfs een heel jaar, en nog klagen de studenten dat het te veel is! Ook voelt het dat onze tijd te kort is door onze levensstijl. In de VS is er teveel vrije tijd. Overal is men haastig. Maar op het platteland gaat het leven veel kalmer aan. SobhaanAllah, de tijs is iets wonderbaarlijks. Een uur is een uur, maar op verschillende plaatsen is er een groot verschil over wat je in een uur kan doen en hoe lang het voelt.
    2. Sommige geleerden zeggen dat dit tijdens de tijd van de Mehdi zal zijn. De luxe levensstijl zal laten lijken alsof de tijd heel snel voorbij gaat.
    3. Het inkrimpen van de tijd dankzij de nieuwe vormen van communicatie en transport. In termen van transport is het zo gemakkelijk om van de ene kant van de wereld naar de andere te reizen. Je hoeft nu maar een paar uren in een vliegtuig en je bent waar je wilt zijn. In vroegere tijden zou een dergelijke reis jaren hebben geduurd. In termen van communicatie; we hebben tegenwoordig zulke snelle communicatiemiddelen zoals de telefoon en e-mail. Deze nieuwe vormen van transport en communicatie hebben de tijd “in doen krimpen”.
    4. De letterlijke inkrimping van de tijd. De aarde zal sneller gaan draaien, etc. Onder wetenschappers bestaat een sterke theorie over de big bang. Sommigen zeggen dat het universum begon als een big bang en zal eindigen als een big crunch, oftewel de Eindkrak (ineenstorting). Allah zegt in de Qor’aan dat de maan en de aarde samen zullen komen. We kunnen dit niet als bewijs gebruiken, maar dat zijn de verzen van Allah die over de Dag des Oordeels gaan.
Nummer 21: De nabijheid van de markten
RasoelAllah SAWS zei, “Een van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat de markten dicht bij elkaar zullen zijn.” SobhaanAllah, dit is reeds gebeurd.
In vroegere tijden was er één markt in een stad, en kleine winkels voor elke buurt. Kijk eens naar hoe dat nu is – elke buurt heeft supermarkten en warenhuizen. In Jemen bijvoorbeeld was er een “Donderdagmarkt” en een “Vrijdagmarkt”, etc. Steden hadden eens per week een markt. Tegenwoordig zijn ze altijd open. En overal wordt verder doorgebouwd.
Nog niet zo lang geleden, slechts tientallen jaren terug, waren markten erg sporadisch. Nu zijn ze overal te vinden.
Nummer 23: Verspreiding van handel
(Deze noem ik voor nummer 22 omdat het in relatie staat met nummer 21)
RasoelAllah SAWS zei, “Zakendoen en handel zullen heel wijdverspreid zijn. ” Mensen verlaten diverse banen om zaken te gaan doen. Het computertijdperk heeft vele nieuwe mogelijkheden met zich mee gebracht. Er zijn nieuwe vormen van zakendoen uitgevonden. Hierdoor is er een grote stijging in zakendoen. Het heeft echter ook voor een grote vervorming gezorgd. Vroeger ging de man op de boerderij werken en de vrouw bleef thuis om voor het huishouden te zorgen. Maar nu, omdat er zoveel vraag is op het zakengebied, werken beide ouders in de winkel en de kinderen zijn in een kinderdagverblijf.
RasoelAllah SAWS zei, “Zakendoen zal zo wijdverspreid zijn, tot in die mate dat een vrouw haar man helpt met zijn zaken.” Is dat oké of niet? wAllahu ‘Alam.
RasoelAllah SAWS zei in een hadieth van Bukhari, “In de Naam van Allah, ik maak me geen zorgen over armoede van mijn Oemmah. Mijn zorg is dat ze rijk worden en met elkaar gaan wedijveren in deze wereld zoals de mensen voor jullie onderling wedijverden, en het zal jullie vernietigen zoals het hen vernietigde.” Wedijveren in deze wereld leidt naar vernietiging. Oneerlijke verdeling van rijkdom is een probleem, maar deze Oemmah heeft vele natuurlijke rijkdommen en vermogen.
Nummer 22: Het verschijnen van Shirk
RasoelAllah SAWS zei, “Een van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat sommige stammen de ongelovigen zullen volgen, en sommige zullen idolen aanbidden (heidense afgoden aanbidden).” Vormen hiervan komen al voor, Allahu ‘Alam of er nog andere zijn. Aanbidding van afgoden kan tegenwoordig worden gezien bij de aanbidding van graven (van rechtschapen mensen).
Nummer 24: Zalzaal (Aardbevingen)
Taalkundig gezien kan zalzal betekenen aardbevingen en grote rampen en beproevingen.
RasoelAllah SAWS zei in een hadieth, “Aardbevingen zullen regelmatig voorkomen.”
In een andere hadieth door Ahmad, zei RasoelAllah SAWS, “O zoon van Hawaala (een Metgezel), als je khilafaa het Heilige Land ziet naderen (Palestina), dan is de tijd van aardbevingen en rampen en grote problemen dichtbij gekomen. En het Uur zal dan dichter bij de mensen zijn dan mijn hand bij jouw hoofd. ” Wat wordt er bedoeld met de khilaafa zal dicht bij het heilige land zijn? Allahoe ‘Alam dat moet nog gebeuren. Dat is wanneer de Mehdi en ‘Iesa ibn Maryam zullen komen. Dat zullen tijden zijn van vrede en veiligheid, maar daarna zullen vreselijke rampen volgen en het einde der tijden.
Nummer 25: Zinken, stenigen en in dieren veranderen
In een hadieth van At-Tirmidhi, zei RasoelAllah SAWS, “Aan het einde van deze Oemmah zal er een zinken zijn, stenigen en het veranderen in dieren. ” Het zinken verwijst naar het opslokken van de aarde. ‘Aa`isha vroeg RasoelAllah SAWS, “Zullen we worden vernietigd alhoewel er rechtschapen mensen onder ons zullen zijn?” RasoelAllah SAWS zei, “Ja, als het kwaad de overhand zal hebben.” Dus zelfs als er rechtschapen mensen in de Oemmah zijn, zullen ze worden vernietigd.
De meeste geleerden zeggen dat Maskh; het veranderen in dieren, een letterlijke transformatie is. Sommige geleerden (opinie van een minderheid) zeggen dat het een transformatie van het hart betekent.
Nummer 26: De opkomst van de lageren
In een hadieth van Ibn Maadjah, zei Aboe Hurayrah dat RasoelAllah SAWS zei, “Er zullen sluwe (valse, gemene) jaren zijn, wanneer de leugenaar zal worden geloofd en de waarheidsgetrouwe niet zal worden geloofd. De onbetrouwbare zal worden vertrouwd en de betrouwbare zal niet worden vertrouwd. De Ar-Roewaybadah zullen spreken.” De Sahabah vroegen, “Wie zijn de Ar-Roewaybadah?” RasoelAllah SAWS zei, “De lage personen.”
Al deze dingen gebeuren vandaag de dag. Het ergste is dat de lage persoon zal spreken. Dit betekent niet laag in de zin van een klassenstelsel. Het gaat hier om mensen die laag zijn in de godsdienst en die geen moraal en zeden hebben. Men zou nooit naar zo’n persoon moeten luisteren, maar zij zullen degenen zijn die onderwijzen en die de zaken van de mensen leiden.
In een hadieth van Ahmad, zei RasoelAllah SAWS, “Er zal een tijd komen wanneer deze wereld zal toebehoren aan slechte zoon van de slechterik.” AlManaawi zei in zijn uitleg van deze hadieth, “De rijkdom zal toebehoren aan de slechten/kwaadaardigen. De machtspositie zal toebehoren aan de slechten. En de eer zal toebehoren aan de slechten.” En als je wilt zien wie dat zijn…Kijk dan naar de rijken en beroemden.
Je zult zien dat erg jonge mensen zangers worden en beroemd worden. Als je de mensen vraagt wat ze van deze zanger of acteur vinden, dan zullen ze zeggen dat hij “cool” is. Dat is precies dezelfde omschrijving die RasoelAllah SAWS van deze mensen gaf. Hij zei, “Er zal een tijd komen wanneer men over een man zal zeggen, ‘Hoe intelligent is hij?” De mensen zullen zeggen, ‘Kijk eens hoe cool hij is.’ En ze hebben geen grammetje imaan in hun hart.”
[SubhaanAllah, ik denk dat dit een groot probleem is voor de jeugd van tegenwoordig. Ze willen zich kleden en gedragen als deze beroemde mensen. Het is zo fijn om te zien wanneer jongeren enthousiast naar een bepaalde sheikh luisteren etc. Dus ik denk dat er dingen aan het veranderen zijn, maar ik denk dat we onze kinderen meer moeten vertellen over de Sahabah. Ik wil de dag meemaken dat ik de kinderen hoor zeggen , "Ik wil als Aboe Bakr zijn! Ik wil als ‘Omar ibn Al Khattaab zijn!"]
Nummer 27: Je zult alleen Salaam zeggen tegen degenen die je kent
RasoelAllah SAWS zei, “Eén van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat jullie alleen salaam zullen zeggen tegen degenen die je kent.” Vroeger zeiden moslims Salaam tegen alle moslims die ze tegenkwamen – op de marktplaats, in de moskee, etc. Nu zie je dat mensen alleen Salaam zeggen tegen degenen die ze kennen. Als je Salaam tegen iemand zegt tegen iemand die je niet kent, kijken ze vaak verbaasd. [Mijn eigen persoonlijke ervaring – Ik zei Salaam tegen mensen en ze kijken een beetje verbaasd zo van ‘ken ik jou?’ Maar Alhamdoelillah zijn er ook nog mensen die dan glimlachen en die ook jouw glimlach beantwoorden.]
Nummer 28: Vrouwen zijn gekleed, maar naakt
In een hadieth van Muslim, zei RasoelAllah SAWS, “Een van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat er vrouwen zullen zijn die gekleed zijn, maar naakt. Hun hoofden zijn als de bulten van kamelen [verwijzend naar hun haarstijl]. Ze zullen het Paradijs niet binnengaan of het zelfs niet ruiken, hoewel de geur ervan van lange afstand te ruiken is (in een andere hadieth: een afstand van 70 jaren).” Deze vrouwen zullen moslim zijn, omdat de hadieth zegt, dat “zij zullen het Paradijs niet binnengaan.” We weten reeds dat de ongelovigen het paradijs niet binnen zullen gaan, dus dit zijn gelovige vrouwen die zondigen. RasoelAllah SAWS beschreef hen als gekleed maar naakt. Dit betekent dat ze kleren dragen, maar het is alsof ze niets dragen.
[Moet ik dit punt uitleggen? We zien in de wereld van vandaag wat voor kleren de vrouwen dragen....]
De vrouwen van tegenwoordig dragen doorzichtige kleding en strakke kleding. Het bedekt de huid, maar je kan alles zien. Je ziet alleen de kleur van de huid niet [en soms zie je dat ook!] Deze modeverschijnselen komen uit de westerse wereld en er zijn moslims die die trends volgen.
Nummer 29: Auto’s
Deze hadieth kan worden uitgelegd als de auto als transportmiddel. In een hadieth van Ahmad, zei RasoelAllah SAWS, “In de toekomst zullen mannen van mijn Oemmah op soeroedj (zadel) zitten op dingen die net als kamelen zijn, maar niet precies kamelen. En ze stappen uit/af deze vervoermiddelen bij de moskeeën, maar hun vrouwen zijn gekleed, en toch naakt. Vervloek hen, want ze zijn vervloekt.” In een andere hadieth, beschreef de Profeet SAWS dat de vervoermiddelen “brede zitplaatsen” hebben.” RasoelAllah SAWS beschreef auto’s, maar omdat er toen geen auto’s bestonden, gaf hij deze beschrijving.
In de Qor’aan, verwijst Allah ST naar hen door het zeggen van “kamelen, ezels en dingen die jullie niet kennen.” wAllahu ‘Alam, zullen er in de toekomst nog meer transportvormen zijn die we nog niet kennen.
Nummer 30: Ware dromen van de gelovigen
RasoelAllah SAWS zei in een hadieth overgeleverd door At-Tirmidhi, “Tegen het einde der tijden, zal de droom van een gelovige bijna nooit liegen.”
Een reden die de geleerden hier voor geven, is dat deze Oemmah geen ambiya (profeten en boodschappers) meer zal hebben. En de ambiya ontvangen de wahi (openbaring) Allah zal de gelovigen steunen d.m.v. dromen.
Maar men moet hier wel mee oppassen. Dromen kunnen nooit een vorm van sharia zijn. De sharia werd geopenbaard aan de Rasoel SAWS. Het zijn slechts goede tijdingen. Een voorbeeld van dromen die goede tijdingen betekenen is bijvoorbeeld toen Imam Bukhari RA in een droom zag dat RasoelAllah SAWS zijn goedkeuring gaf voor zijn werk. Ook toen ‘Oethmaan de marteldood tegemoet ging, zag hij in een droom dat de Profeet SAWS tegen hem zei zijn vasten met hem te verbreken. In een ander geval zag Imam Soeyoeti dat RasoelAllah SAWS zijn werk nakeek. Het gaat hier dus alleen om de goede tijding.
‘Oethmaan ibn ‘Affaan vastte en hij zou diezelfde dag de marteldood sterven. RasoelAllah SAWS zei tegen hem in een droom, “Jij (‘Oethmaan] zult je vasten bij ons verbreken.”
RasoelAllah SAWS zei dat degenen die ware dromen zien het eerlijkst in hun woorden zijn. Ware dromen komen naar een oprecht hart. Hoe oprechter en waarheidsgetrouwer je bent, des te oprechter je zult zijn. RasoelAllah SAWS zei, “En de droom van de gelovige is een 1/46e  deel van profeetschap.” Voordat hij de openbaring van Djibriel ontving, droomde de Profeet SAWS ’s nachts en zag dat de volgende dag gebeuren. Dit ging zo zes maanden achtereen door. Vervolgens ontving RasoelAllah SAWS de openbaring gedurende 23 jaren. 6 maanden/23 jaren = 1/46.
Dromen zijn het enige deel van het profeetschap dat is overgebleven. Er zijn geen mensen meer die een openbaring zullen ontvangen. Djibriel zal nooit meer tot iemand neerdalen na Mohammed SAWS.
Nummer 31:Verspreiding van Qalam ﻗﻠﻡ
RasoelAllah SAWS zei, “Wanneer de Dag des Oordeels nadert, zal de “pen” wijd verspreid zijn.” Alles wat geschreven is wordt qalam genoemd, niet alleen de pen. Dit teken is reeds gebeurd.
De mensen hadden geen geschreven materiaal, bibliotheken, boeken en tijdschriften in hun huizen zoals wij dat tegenwoordig hebben. Er waren gemeenschappen die alleen de gesproken taal hadden, er bestond niet eens een geschreven vorm. Tot op heden zijn er talen die geen geschreven vorm hebben. Tijdens de tijd van de Profeet SAWS kon je degenen die konden schrijven tellen. Na de islam onderwezen de moslims de gemeenschappen. Maar zelfs toen was het niet erg gewoon dat er in elk huis een moes-haf was. De grote islamitische steden hadden bibliotheken (Damascus, Qortoba, Basra, etc). De geleerden en studenten van kennis waren degenen die boeken hadden.
En pas in de 15e eeuw, toen Gutenberg de boekdrukkunst uitvond, werden deze dingen beschikbaar voor de mensen. Het actieve drukken gebeurde in de 15e eeuw. Tegenwoordig heeft iedereen een boekenkast. In de meeste landelijke gebieden zal je boeken en scholen vinden. En nu met de computer, is informatie beschikbaar voor iedereen. Met een druk op de computer, heb je toegang tot miljoenen boeken.
Dit wil niet zeggen dat overal kennis wijdverspreid is. De meeste mensen wenden zich tot de junkmedia. Net zoals er junkfood bestaat, is er ook junkmedia. Ware kennis kan je verkrijgen door het lezen van goede boeken, niet via tv kijken. Helaas krijgen de grote massa’s hun informatie via de tv, maar die geeft je geen kennis.
32: Breder worden van de maansikkel (Hilaal)
RasoelAllah SAWS zei, “Eén van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat de maansikkel op zal zwellen.” Dit wil niet echt zegen dat de maansikkel letterlijk zal groeien, maar het zal wel zo lijken. De maansikkel zal groter lijken dan eerder. RasoelAllah SAWS zei, “In die mate dat wanneer het 1 nacht oud zal zijn, maar dat de mensen zullen zeggen dat het 2 nachten oud zal lijken.”
Allahoe ‘Alam [Allah weet het het beste] waarom dit gebeurt, maar als je naar de maan kijkt wanneer die dicht bij de horizon is, dan lijkt die groter dan wanneer het hoog aan de hemel staat. Als je in San Diego naar de maan kijkt, lijkt die bijna net zo groot als de zon. Wanneer het in het midden van de hemel is, lijkt het kleiner. Dat komt niet omdat de maan verder weg gaat. Wanneer de maan onderaan de horizon is, is daar meer stikstof, meer kooldioxide, meer luchtverontreiniging. Door de atmosfeer van de aarde lijkt het groter dan het is. Misschien, Allahoe ‘Alam, zal het in de toekomst nog groter lijken.
Nummer 33: Leugens en verzinsels in de religie
RasoelAllah SAWS zei, “Als het einde der tijden nadert, zullen er dadjaloen zijn (mensen die zich voordoen als iets wat ze niet zijn; bedriegers dus). Ze brengen je verhalen die jij nooit eerder hebt gehoord, noch jouw ouders. Pas op voor hen. Laat ze je niet misleiden en op een dwaalspoor brengen.”
Dit zijn mensen die praten onder het mom van religie en ze schrijven dingen toe aan de islam die niet van de islam zijn. Ze bedenken dingen. Daarom worden ze dadjaloen genoemd; ze liegen en bedriegen.
De taalkundige betekenis van dadjaal is extreme leugen. Het is belangrijk om dingen m.b.t. de religie te verifiëren. Wees niet een blindelingse volgeling. Ongeacht hoeveel kennis de sjeikh heeft, informatie over de religie moet worden geverifieerd.
Imam Maalik zei, “Je moet een ieders woorden afwegen, behalve die van RasoelAllah SAWS.”
Verificatie van de religie is zeer belangrijk, vooral wanneer het gaat om verzonnen hadieth. De Qor’aan is niet verzonnen. Maar er zijn verzonnen Hadieth. De hadieth zijn beschermd, als je de moeite neemt die te verifiëren.
In een overlevering van Muslim, zei Ibn Mas’oed, “Shaytaan kan zichzelf voordoen als een man, hij spreekt tegen de mensen en dan vertellen ze het gehoorde later door.” Daarom is het heel belangrijk om na te gaan waar we onze informatie vandaan krijgen.
Belachelijke zaken circuleren in de moslim oemmah die geen enkele basis hebben in de religie.
Nummer 34: Shayatien komen??? (titel niet goed te verstaan)
In een hadieth van Muslim, zei ‘Abdoellah ibn ‘Amr ibn Al ‘Aas, “Er zijn een aantal duivels gevangen genomen in de oceaan. Ze zijn gevangen gezet door  Soelaymaan AS. Er zal een tijd komen wanneer ze los komen, en ze voor de mensen reciteren [en hier gebruikte RasoelAllah SAWS het woord Qor’aan, maar het betekent hier recitatie hier, dat is de taalkundige betekenis ervan] en ze zullen beweren dat het Qor’aan is en Heilige schriften.”
Allah zegt, “We zullen de Qor’aan openbaren en We gaan die beschermen.” Dit is gegarandeerd door Allah (in de Qor’aan) dat Hij het zal beschermen.
Nummer 35:Valse getuigenissen
RasoelAllah SAWS zegt in een hadieth door Imam Ahmad, “Als de Dag des Oordeels dichtbij zal zijn, zal er vals worden getuigd en de eerlijke getuige zal worden achtergehouden.”
De mensen zullen naar de rechtbank gaan en liegen, een valse getuigenis afleggen. Mensen die de waarheid kennen zullen dat verbergen. Wanneer dat gebeurt, zal dat de vernietiging van de maatschappij zijn. Rechtvaardigheid is de constructie van de maatschappij. Hoe minder rechtspraak er in het leven is, hoe slechter het leven zal zijn, zelfs als je geld hebt!
Omdat de islam zoveel waarde hecht aan recht (rechtvaardigheid, rechtspraak) is het geven van valse getuigenis één van de zeven grote zonden. Toen RasoelAllah SAWS over de zeven grote zonden sprak, leunde hij. Toen ging hij rechtop zitten, en zei, “Valse getuigenis, valse getuigenis.” Hij bleef dit herhalen totdat de sahabah zeiden dat ze wilden dat hij op zou houden. RasoelAllah SAWS legde er zoveel nadruk op.
Wanneer je de waarheid kent en het achterhoudt, dan zondig je ook.
Nummer 36: De verhouding van vrouw-man zal vermeerderen
In een hadieth van Bukhari, zei RasoelAllah SAWS, “Eén van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat het aantal vrouwen toe zal nemen en het aantal mannen af zal nemen, tot er een verhouding van 50 vrouwen ten opzichte van 1 man zal zijn. ” In zijn uitleg van de hadieth zei An-Nawawi, dat de reden zal zijn dat tijdens tijden van rampen etc. mannen op het slagveld zullen sterven. Daarom zal het aantal mannen afnemen en de verhouding veranderen.
Nummer 37: Een plotselinge dood
In een hadieth van At-Tabarani, zei RasoelAllah SAWS, “Eén van de tekenen van de Dag des Oordeels is dat een plotselinge dood regelmatig voor zal komen.” Een plotselinge dood wil zeggen dat het geen ongelukken zijn. Er is wel een interne reden voor deze soort dood.
Tegenwoordig sterven erg veel mensen aan hartaanvallen en beroertes. Dat gebeurde vroeger misschien ook wel eens, maar zelden. Dit zijn de ziektes van de moderne maatschappij, het is nu een epidemie. We leven een erg slechte levensstijl, we zijn erg lui. We werken in kantoren en hebben een zittende levensstijl. Vroeger waren de mensen erg actief. Ze bewogen genoeg tijdens het verrichten van hun dagelijks werk. Nu moeten we beweging invoeren in ons leven d.m.v. recreatie, om ons gebrek aan actief zijn te compenseren. Een van de grootste businesses in de VS is de fitness business, door de levensstijl van de mensen. In het verleden waren de mensen van nature sterk. Ze hadden geen auto’s en vliegtuigen.
Nummer 38: Vijandigheid tussen de mensen
Men vroeg RasoelAllah SAWS over Het Uur. RasoelAllah SAWS zei, “Alleen Allah weet dat, maar ik zal jullie over een aantal tekenen ervan vertellen. Er zal fitna zijn en haradj.” De Sahabah vroegen, “Wat is haradj?” RasoelAllah SAWS zei, “Het betekent in de taal van Abessinië  “Moord”. Toen zei hij, “De mensen zullen elkaar niet kennen.” Gedurende die tijd, zal het de wet van de jungle zijn. Mensen zullen elkaar kennen [technisch gesproken], maar ze zullen zich zo gedragen alsof ze elkaar niet kennen in hun manier van omgang. Er zal vijandigheid zijn tussen de mensen. Mensen zullen anderen behandelen alsof ze niets voorstellen.

De Sahabah wisten dit, en ze gaven elkaar advies. In een overlevering van At-Tabarani, adviseerden Moe’aadh ibn Jabal en Aboe ‘Oebaydah ‘Omar ibn AlKhattab [toen die kalief was] in een brief en ze gaven hem advies. Waaronder het volgende advies: “We besproken samen het einde der tijden voor deze Oemmah, en dat de mensen in publiek broeders zullen zijn, maar privé zullen ze vijanden zijn.” ‘Oemar reageerde daar als volgt op, “Jullie stuurden me een brief, en waarschuwden me over een tijd wanneer de mensen in publiek als broeders zullen zijn, maar in privé vijanden. Maar ik zeg jullie dat het hier niet gaat over jullie of dit tijdperk en periode. Deze mensen zullen belangen en angst hebben. Ze hebben eigenbelang onder elkaar slechts voor hun eigen voordeel in de wereld. Niets zal in het belang van Allah ST zijn.”
Dit is iets wat we nu veel tegenkomen. Het is zeldzaam om mensen te zien die elkaar kennen en van elkaar houden omwille van Allah alleen.
Alles wat is gebaseerd op het belang van deze wereld zal niet doorgaan. Wat is gebaseerd is op al akhirah zal doorgaan. De enige verenigde richting is de richting naar het hiernamaals. In de doenja zullen de belangen van de mensen met elkaar botsen, op de ene of andere plaats. Ze kunnen het nooit eens zijn over alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten